Encoratja ben molt veure el gran ressò que obté la notícia relacionada amb aquesta coratjosa i valenta dona marroquina, Saïda Saddouki.

S'atreveix a denunciar públicament el comportament inacceptable de dos membres de la Guàrdia Civil, a Palma, pel fet d'haver-s'hi adreçat en català.
Un fet que fa recomanable d'accedir a la informació força exhaustiva que desprèn, entre moltíssimes altres, la pàgina Wikipedia, des del mateix moment que es produeixen les topades.

Hi queda clar el text íntegre de la denúncia formulada i presentada per Saïda Saddouki, l'exigència de responsabilitats per part del Bloc per Mallorca, les explicacions que fa comptes de demanar Esquerra Republicana al Congrés dels Diputats, o l'obertura d'un expedient per part del Delegat del Govern espanyol a les Illes Balears.
Però, sobretot, com afirmava Tomeu Martí, el vicepresident de l'Obra Cultural Balear que en tot moment roman al costat de Saïda, li dóna suport i la defensa, causa admiració la gran quantitat de mostres d'atenció que es detecten arreu de la xarxa.
En agraïment, una petita mostra elaborada diumenge 2 de setembre de 2007 a les 21:00 hores:
- Eureka Una mora catalanista. La pubilla del Ter
- Alto! La Guardia Civil!. Jovent Independentista JERC
- Lo que me faltava, una mora catalanista. Avui Societat i Tecnologia
- El cas Saïda Saddouki, la mora catalanista. Ateneu Llibertari Estel Negre
- Denuncian que la Guardia Civil despide a una intérprete por hablar en catalán. Última Hora. S. Carbonell
- Despedida una intèrprete de la Guardia Civil en Mallorca por hablar catalán.. Foros. ABC
- Un guardia civil demuestra su intolerancia hacia el catalán porque estamos en España.
- Socias rebrà l'OCB per la denúncia de l'agressió lingüística a la traductora. Lobby per la Independència
- Discriminació lingüística. Ignasi Serra. Ego res cogitans sum
- És tant fàcil. Lo bloc de Jordi
- Trencant el silenci. Viure per veure
- Policía racista y anticalán discrimina a una traductora. Foros. ABC
- La OCB denuncia un nuevo caso de discriminación lingüística por parte de la Administración del Estado. Actualidad. Orange
- Un guàrdia civil titlla de mora catalanista a una traductora que se li va dirigir en català. Nabarralde. Munduan Barna
- Un guàrdia civil titlla de mora catalanista a una traductora que se li va dirigir en català. Federació d'Organitzacions per la Llengua Catalana
- Lo que me faltaba, una mora catalanista. Incacultura. Andreu Caballero
- Mora catalanista. Vedrapitiús. Cap a l'alliberament nacional i social
- Mora catalanista. Catalunya Ràdio. Alfred Bosch. David González
- La mora catalanista. Avui. David González
- El curiós cas de la mora catalanista. View Notícia
- Socias obre expedient als agents que agrediren Saïda per parlar català. Ajuntament d'Alcúdia
- El capità denunciat es querellarà per calúmnies contra Saïda Saddouki. Diari de Balears. Pep Matas
- La GC humilla a una traductora por usar el catalán. Infocoches.com
- Nou cas de discriminació lingüística i racista a Espanya. Euroeuskadi
- Article sobre la mora catalanista. Racó Català Fòrums Actualitat
- El curiós cas de la mora catalanista El Blog del Bixo
- La Guàrdia Civil de Palma anomena "mora catalanista" a una traductora per parlar català, i la deixa sense feina. Directe.cat
- La mora catalana (¿o catalanista?). Bye Bye Spain
- Lo que me faltaba, una mora catalanista. Harry Potter en català
- La mora catalanista. Avui. David González
- De tu a tu mora catalanista Saïda. Avui Alfred Bosch
- Lo que faltaba, una mora catalanista. Buho 21
- Un Guàrdia Civil titlla de mora catalanista. Foro Loquo
- Un altre cas de discriminació de la Guàrdia Civil. Anna Notícies
- Perd la feina per parlar català. Europa Press
- Lo que me faltaba, una mora catalanista. SpainNews
- Una dona d'origen magribí va ser acomiadada de la feina perquè s'expressava en català. David Segarra Soler
- Nunca se impuso el castellano... i altres coses de la ejpaña eterna. Marcel·lí Reyes i Vidal
- Una mujer de origen marroquí asegura que perdió su empleo por expresarse en catalán. Libertad Balear
- Acomiada a Palma per parlar en català. Diari no tan a prop
- La Guàrdia Civil de Palma anomena "mora catalanista" a una traductora per parlar català, i la deixa sense feina. Notícies d'Onil
- El PP i la llengua. La penya sa Pobla
- Mora catalanista. Àngel Canet Català
- Viatge en el temps: Lo que me faltaba, una mora catalanista. Coses de casa
- Mi querida España, mi querida Cataluña. Quirón
- La OCB denuncia un nuevo caso de discriminación lingüística por parte de la Administración del Estado. Actualidad
- ERC insta Socias a sancionar els agents que maltractaren la traductora de català. Diari de Balears. Antoni Mateu.

- Lo que faltava, una mora catalanista. Blog d'en Jesús Palomar
- Lo que faltava, una mora catalanista. Alto, la Guardia Civil. El bloc de Jordi Casals i Prat
- Lo que ma faltaba, una mora catalanista. Exèrcit del Fènix
- Qüestió d'honor. Anna Notícies
- Socias obre expedient als agents que agrediren Saïda per parlar català. Diari de Balears. Antoni Mateu.
- El cas de na Saïda: la indignació que no cessa. Mallorcalia
- Saïda Saddouki. Wikipedia. Fet actual
- Lo que me faltaba, una mora catalanista. Andreu Caballero
- Moltes gràcies, Saïda, per espavilar-nos!. Un dels blogs de Cecili Buele
- Que se'n vagin! El blog de Gabriel Bibiloni
- Dignitat. Llorenç Capellà
- Saïda. Mora catalanista. Alfred Bosch
- Que n'aprengui. Glosa de Mateu Mates
En iniciar-se el mes de setembre de 2007, pocs dies abans que arreu dels Països Catalans celebrem la Diada Nacional de Catalunya, l'11 de Setembre, -amb vetlla mallorquina prèvia, tan mal empeltada com gens ni mica ben aferrada-, s'ho paga aixecar ben fort el nostre clam d'altres anyades ja passades:
Mallorca serà esquerrana,
o, com diuen, no serà.
I serà republicana,
que amb Europa vol estar.
I ha de ser ben catalana,
que en aquest món vol pintar
qualque cosa un poc més sana
que ser apèndix castellà!
Cecili Buele i Ramis
Mallorca, setembre 2007
Gràcies per la menció!
Pubilla | 07/01/2008, 16:34
Sempre en lluita!