promocat

PROMOCAT, una de tantes iniciatives cíviques sorgides a Mallorca amb la finalitat de difondre allò que s'hi fa, encaminat a la promoció i ús de la llengua catalana, no solament en l'àmbit de les institucions públiques, sinó també de les entitats i associacions que conformen la societat civil. A càrrec de: www.cecili.cat

Un tren per ningú

cebramcat | 17 Març, 2009 18:13 | latafanera.cat facebook.com google.com

Quan encara funcionava el tramvia de Ciutat fins el Pont d’Inca, de tant en tant havia de fer una returada i girar les vies per donar pas al que venia en sentit contrari que havia de fer un arc al costat del que esperava aturat. Per anar de la Porta de Sant Antoni fins al Pont d’Inca havia de menester devers una hora bona. Idò bé, un bon dia un homo que devia frissar, pujà al tramvia per anar al Pont d’Inca, i en una de les aturades esperant el que havia de creuar-se, veient que ja feia una bona estona que no es movien i que el cobrador assegut fumava un cigarret d’Ideal, el més descansat del món, l’envestí dient: “És ben hora de partir!; vatuadell, ja duim massa temps aturats i jo fris!”. El cobrador, sense immutar-se ni poc ni gens, li respongué: “L’amo, si frissau el millor que podeu fer és anar a peu; el tramvia és per la gent que no té pressa”.

Llorencins, artanencs i gabellins, ja ho sabeu si heu d’anar a Manacor o a Ciutat, si frissau o no voleu perdre el temps, partiu en cotxe, perquè el tren que ens volen posar és per la gent que no té pressa, es un trenet de pa amb fonteta, fet a la biorxa. Bé, i maldament no tengueu pressa, vius si agafau el tren, no fos cosa que vos surti més car que prendre cotxe, si són dos els bitllets que han de sortir de la mateixa butxaca.

Pareix mentida haver de grinyolar tant per tenir un tren decent, soterrat uns 700 miserables metres per sortir de Manacor. Quina vergonya, quan per la Península, com si res, fan ponts i túnels de quilòmetres a balquena per tot arreu! Nosaltres aquí, per estalviar uns quants milions, xaparíem en dos trossos Manacor, enviant a fer vaumes el passeig del “colesterol” i la via de bicicletes, alentint la velocitat del tren, fent un tren mig figa mig raïm, que no servirà ni per covar ni per pondre ... I finalment, fent un negoci foradat, el de Na Peix Frit, perquè un tren que no sia tan ràpid com el cotxe, més barat i amb una freqüència adequada, serà un tren per ningú.

Senyors del Govern no siau tant cuques molles: posau d’una vegada els que no sonen damunt la taula i no deixeu que a Madrid vos mengin les sopes damunt el cap!!! Ens deuen un tren i molt més!

Mariano Moragues Ribas de Pina

Comentaris

Alternativa al Tren

Aclariment possible confusió

Alternativa al Tren | 24/04/2009, 06:16

No s'hagués format l'Associació Alternativa al Tren si estàssim convençuts que el tren és totalment d'interés públic, entenent una infraestructura útil per tothom i no només per uns quants, i no hi hagués cap altra forma de solventar molt més adient els problemes de mobilitat d'aquesta illa.

Alternativa al Tren

Estam bastant d'acord

Alternativa al Tren | 23/04/2009, 16:33

Hola Cecili,
compartim en un 90% el teu apunt. Vols dir que si el tren no és capaç de competir amb el cotxe, no es pot fer un estudi meam si una bona xarxa d'autobusos ho podrien fer?
Un tren és adient en molts de llocs, però no en tots.
No creus que hauríem de mirar bé on posam trens competitius i on ho reforçam amb autobusos?
Ja saps que alguns dels nostres socis són propietaris i els afecten les expropiacions, però s'hagués format aquesta associació si realment pensàssim que aquest tren és d'interés públic i no hi ha cap altra manera millor de resoldre el problema de mobilitat d'aquesta illa.

Afegeix un comentari
ATENCIÓ: no es permet escriure http als comentaris.

Els comentaris són moderats per evitar spam. Això pot fer que el teu escrit tardi un poc en ser visible.

Amb suport per a Gravatars
 
Accessible and Valid XHTML 1.0 Strict and CSS
Powered by LifeType - Design by BalearWeb