promocat

PROMOCAT, una de tantes iniciatives cíviques sorgides a Mallorca amb la finalitat de difondre allò que s'hi fa, encaminat a la promoció i ús de la llengua catalana, no solament en l'àmbit de les institucions públiques, sinó també de les entitats i associacions que conformen la societat civil. A càrrec de: www.cecili.cat

Concert commemoratiu del 40è aniversari de l'Himne de Pau Casals

cebramcat | 22 Febrer, 2011 23:12 | latafanera.cat facebook.com google.com

Enhorabona a l'entitat mallorquina Forum Musicae que presideix Magdalena González i Crespí, per impulsar una iniciativa cultural tan singular: tornar a interpretar, a la mateixa seu de l'ONU a Nova York, l'Himne de Nacions Unides que va composar i executà -el 24 d'octubre vinent farà 40 anys- el gran mestre i músic català Pau Casals, per encàrrec del secretari general U Thant.

Quaranta anys després, hom vol repetir-ne el concert amb l'Orquestra de Joves Intèrprets i el Cor Jove dels Països Catalans, dirigits pel mestre Salvador Brotons.

La Comissió de Cultura del Congrés dels Diputats (des del minut 02:16:53), a proposta del grup parlamentari Esquerra Republicana-EU-ICV- ha aprovat per unanimitat avui matí una iniciativa parlamentària que ha d'omplir de satisfacció tota la gent que desitja commemorar un aniversari tan rellevant a l'àmbit de la música dels Països Catalans.

Es tracta ni més ni pus que d'això:

“El Congreso de los Diputados insta al Gobierno a:

1. Plantear, en el marco de la Organización de Naciones Unidas, la celebración del cuadragésimo aniversario del concierto dado por Pau Casals en la sede de la Asamblea General de las Naciones Unidas interpretando su “Himno a la Paz”, atendiendo a la invitación del entonces Secretario General de la ONU tras la concesión al mismo Pau Casals de la Medalla de la Paz de Naciones Unidas.

2. Proponer, en el marco de la Organización de Naciones Unidas, el “Himno a la Paz” de Pau Casals como “Himno a las Naciones Unidas”, ofreciendo la posibilidad de que, evitando todo agravio comparativo y sin perjuicio de los criterios que a ese respecto mantiene dicho organismo internacional, pueda ser “Himno de las Naciones Unidas”, sea en la versión sinfónica o sea en la versión para un único violoncelo de “El Cant dels Ocells”.

3. Invitar a la Organización de las Naciones Unidas a que conmemore el mencionado XL aniversario del concierto de Pau Casals dedicado a la paz en la sede de la Asamblea General en Nueva York con actos encaminados a ensalzar la paz y la libertad, para lo cual el Gobierno de España, en cooperación con el Gobierno de la Generalitat de Cataluña, ofrecerá toda la colaboración que esté en su mano, así como la información sobre la cuestión que sea necesario aportar a la Comisión de Cultura del Congreso.

4. Intensificar la colaboración con organismos e instituciones que promueven la figura y la obra de Pau Casals y los festivales que se hacen actualizando su obra y manteniendo vivo su recuerdo, y en especial colaborar con la iniciativa promovida por la entidad Forum Musicae impulsora de la organización de un concierto conmemorativo el 24 de octubre de 2011 del ejecutado por Casals en Naciones Unidas, a cargo de la Orquestra de Joves Intèrprets dels Països Catalanos y el los Cors de l’Orfeó Català. “

No pocs mitjans ja se n'han fet ressò:

  1. Espanya demanarà a l'ONU que adopti l'himne que Pau Casals va composar per a l'organització. El Congrés aprova per unanimitat una proposta d'ERC per instar al govern central a donar passos en aquest sentit
    ”es demana “intensificar la col·laboració amb organismes i institucions que promouen la figura i l'obra de Pau Casals i els festivals que es fan actualitzant la seva obra i mantenint viu el seu record”. Especialment, diu l'esmena, col·laborar amb la iniciativa promoguda per l'entitat Fòrum Musicae impulsora de l'organització d'un concert commemoratiu, a càrrec de la Orquestra de Joves Intèrprets dels Països Catalans i dels Cors de l'Orfeó Català, que se celebrarà el 24 d'octubre del 2011”
    Avui (22-02-2011)
  2. El Congreso insta al Gobierno a impulsar el 'Himno a la paz' de Pau Casals como himno oficial de la ONU
    ”colaborar con la iniciativa promovida por la entidad Forum Musicae impulsora de la organización de un concierto conmemorativo el 24 de octubre de 2011 del ejecutado por Casals en Naciones Unidas, a cargo de la Orquestra de Joves Intèrprets dels Països Catalans y el los Coros del Orfeó Català.”
    Qué.Madrid (22-02-2011)
  3. Reconocimiento a Pau Casals. El Congreso aprueba, a propuesta de Joan Tardà, que el himno de la Paz sea el oficial de la ONU
    e-Notícies (22-02-2011)
  4. Petición del Congreso de los Diputados. El 'Himno a la paz' de Pau Casals, himno oficial de la ONU
    ”colaborar con la iniciativa promovida por la entidad Forum Musicae impulsora de la organización de un concierto conmemorativo el 24 de octubre de 2011 del ejecutado por Casals en Naciones Unidas, a cargo de la Orquestra de Joves Intèrprets dels Països Catalanos y el los Cors de l'Orfeó Català.”
    Europapress (22-02-2011)
  5. El Congreso insta al Gobierno a impulsar el 'Himno a la paz' de Pau Casals como himno oficial de la ONU
    colaborar con la iniciativa promovida por la entidad Forum Musicae impulsora de la organización de un concierto conmemorativo el 24 de octubre de 2011 del ejecutado por Casals en Naciones Unidas, a cargo de la Orquestra de Joves Intèrprets dels Països Catalans y el los Coros del Orfeó Català.
    Gente en Barcelona (22-02-2011)
  6. ERC-ICV volen oficialitzar l’himne de l’ONU de Pau Casals
    Notícies.tgn (22-02-2011)
  7. Joan Tardà insta el govern espanyol a defensar que es recuperi l'himne que Pau Casals va fer per l'ONU
    Directe.cat (03-02-2011)

Comentaris

Afegeix un comentari
ATENCIÓ: no es permet escriure http als comentaris.

Els comentaris són moderats per evitar spam. Això pot fer que el teu escrit tardi un poc en ser visible.

Amb suport per a Gravatars
 
Accessible and Valid XHTML 1.0 Strict and CSS
Powered by LifeType - Design by BalearWeb