promocat

PROMOCAT, una de tantes iniciatives cíviques sorgides a Mallorca amb la finalitat de difondre allò que s'hi fa, encaminat a la promoció i ús de la llengua catalana, no solament en l'àmbit de les institucions públiques, sinó també de les entitats i associacions que conformen la societat civil. A càrrec de: www.cecili.cat

Quod scripsi, scripsi, diuen que va dir Pilats!

cebramcat | 09 Setembre, 2007 18:03 | latafanera.cat facebook.com google.com

A vegades hom té l'oportunitat de trobar textos que, havent estat escrits temps enrere, dissortadament, mantenen una actualitat gegantina. És el cas d'un que tenc al meu abast, un dossier titulat "En defensa dels drets civils", que el jove Antoni Mestre i Ramos, acompanyat de l'escriptor Llorenç Capellà, lliura al delegat del Govern espanyol a les Illes, Ramon Socias, el 6 de juliol de 2004.

Curiosament, al final d'aquest escrit el jove mallorquí li fa unes peticions que el delegat espanyol manifesta públicament que assumeix íntegrament.

Convid la gent interessada en aquest assumpte a llegir-ne el darrer dels quatre punts. En pot traure deduccions ben sucoses, quant al significat d'assumir responsabilitats polítiques, sentit de l'ètica i altres consideracions evidents.

Tant de bo quedi clara, una vegada més, la postura d'un delegat del Govern espanyol com Ramon Socias i d'una gent que l'envolta com determinats membres de determinats partits polítics.
El delegat espanyol, per omplir-se la boca de paraules i no passar als fets. La gent que l'envolta, per fer parts i quarts: per molt menys, s'afanyen a demanar la dimissió de Miquel Melià Caules -l'ex-director general, del PP-, i no gosen exigir la dimissió de l'actual delegat, del PSOE!

Antoni Mestre i Ramos és una de les persones que intervé damunt l'escenari a l'acte de suport a Saïda Saddouki, organitzat per l'Obra Cultural Balear a Palma, a la Sala d'Actes de CCOO.

És un d'aquells joves mallorquins que sap molt bé de què va tot això de reclamar FETS I NO PARAULES, com una de les exigències democràtiques més fonamentals en la defensa i l'ús normal i corrent de la llengua catalana a les Illes Balears i Pitiüses.

És d'aquells que saben molt bé que, en qüestions relacionades amb l'ús normal i corrent de la llengua catalana a Mallorca, s'han d'exigir actuacions valentes, clares i decidides en defensa dels drets lingüístics de la ciutadania als Països Catalans.

Sap molt bé que no necessitam comprensió, ni solidaritat, ni declaracions verbalistes. Necessitam remeis i volem solucions! Per això, el mes de juliol de 2004 s’adreça al Delegat del Govern espanyol a les illes Balear i li sol·licita:

  1. Que es comprometi públicament a ordenar als Caps de la Policia que dictin les instruccions necessàries als seus subordinats perquè, sota cap circumstància, malmenin el respecte degut a les persones.
  2. Que instrueixi mesures efectives i, en exercici responsable de les seves competències, ordeni públicament als Caps de la Policia que adverteixin a tots els seus subordinats que la conculcació de drets a qualsevol ciutadà provocarà la immediata obertura d’expedients disciplinaris. I si, com és aquest cas, s’ha vulnerat la legislació, quant als drets lingüístics, que s’apliqui la Llei a qui la profana amb les sancions que resultin procedents.
  3. Que proclami públicament el dret dels ciutadans de la comunitat de la seva jurisdicció a l’ús lliure i voluntari de la llengua catalana amb l’Administració i amb els seus funcionaris, sense cap tipus de limitació.
  4. Que, en el cas que es repetís qualque actuació similar als fets comentats en aquest document, es comprometi a la destitució fulminant dels Caps responsables dels fets o a dimitir el càrrec.

Com a aportació personal, Antoni Mestre s’ofereix, de franc i en règim de voluntariat, per explicar davant qui calgui el sentit de la Declaració Universal dels Drets Humans i altres aspectes bàsics, relacionats amb la defensa a ultrança de l’exercici cívic de les llibertats.

De tots aquests punts, Antoni Mestre no en vol ni n’espera resposta privada, sinó pública perquè el cas és públicament conegut i perquè no afecta a un ciutadà, sinó a la dignitat de tot el nostre poble.

Palma, 6 de juliol de 2004

El mal glop que s'ha hagut d'empassar Saïda Saddouki a la caserna de la Guàrdia Civil de Palma, on vol expressar-se lliurement en català, ni és el primer ni serà el darrer a haver-se d'empassar una societat mallorquina cada cop més castellanitzada, cada cop més despersonalitzada, cada cop més intensament colonitzada.

Tanta sort que encara n'hi ha que s'hi resisteixen, seguint el dictat que fa més de 2000 anys qualcú escrigué: "Nemo me impune lacessit!"-"Ningú no em provoca impunement!"-.

Dit d'una altra manera, amb unes altres paraules:
"Tothom que s'atreveixi a provocar-me, en sortirà ben escaldat"!

Comentaris

Afegeix un comentari
ATENCIÓ: no es permet escriure http als comentaris.

Els comentaris són moderats per evitar spam. Això pot fer que el teu escrit tardi un poc en ser visible.

Amb suport per a Gravatars
 
Accessible and Valid XHTML 1.0 Strict and CSS
Powered by LifeType - Design by BalearWeb